zaterdag 22 oktober 2011

Kikkers in winterslaap

Helaas voor mij zijn de kikker naar hun overwinterings plekjes gegaan en is het stil in mijn vijvertje. De laatste groene kikker heb ik een paar dagen geleden nog gezien maar ook hij, ja een mannetje is nu vertrokken.


Twee weken geleden zaten aan de kant nog een paar juvenails, kleine meerkikkertjes en ik hoop dat zij met de rest de winter goed door komen.


 niet alleen de meerkikkers zitten in mijn vijver maar hier ook een juvenail van de groene kikker


waarschijnlijk een bastaard.
Tijdens het monitoren voor RAVON dit jaar heb ik vele mooie ontdekkingen gedaan zoals dit mooie plaatje al zegt

De komende tijd zal ik vertellen wat er in en om de vijver nog gebeurd. De vele wintergasten die nu weer aan komen vliegen zal ik op de foto proberen te zetten en hopelijk komen de eekhoorns weer langs.

Tot de volgende keer en vrolijke groetjes Frog

1 opmerking: