zondag 17 juli 2011

Nieuwe vijver

Het is alweer een tijd geleden dat ik een bericht heb geplaats en ik heb er een goede reden voor. Mijn kikkers hadden volgens mij behoefte aan een groter woongebied en dus heb ik een tweede vijver aangelegd. Hij klaar en ingericht en de kikkers springen nu van de ene vijver naar de andere.
Achter de eerste ligt de tweede vijver. Natuurlijk hoop ik dat moeder natuur nog wil helpen en gelukkig doet ze dat ook. De waterplanten doen het goed en de groene kikkers hebben hun eiklompen al afgezet en de kikkervisjes zwemmen al rond in de nieuwe vijver.
Ook de eerste vijver wordt druk bewoond en dit jaar zijn veel groene kikkers aan komen zetten.
Ze zijn druk in de weer en er zijn ook in de oude vijver weer ei-klompen afgezet.
Tussen de pootjes zien jullie nog kikkervisjes van de bruine kikker.

Poelkikker mannetje in amplex met bastaard vrouwtje
Op een van mijn tochten langs andere vijver kwam ik nog een paartje ringslangen tegen. De grote is het vrouwtje en de kleine het mannetje.

Vlak in de buurt van deze kikkerpoel ligt een boederij waar men mesthopen laat liggen voor de ringslang zodat het vrouwtje hier haar eieren kan afzetten.
Ook vloog er een platbuik libelle rond.
Een foto van een kleine watersalamander en die heb ik dit jaar veel gezien.Dit is het mannetje.
Als je dan zo heerlijk door de natuur struint, kom je nog wel eens een jong tegen. Heel snel de foto genomen en ben vlug uit het gebied gegaan. Als je deze jonge ree tegenkomt, niet aanhalen en vlug weg om de moeder niet te verontrusten.
Tot de volgende keer en vrolijke groetjes van frog



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen